METUS  (detti MENAZZO)

Le presince dai Metus di Menaç, tal Archivi Parochiâl di Morùs e ven regjistrade tal 1699, an di nassite di Giovanni Metus “Zuane”. Di prin no si àn notiziis ancje par vie che un fûc al veve brusât i regjistròs (cussì al veve dite don Angelo Saccavino, predi di Morus).

Stant a ce che e scrivin Enos Costantini e Giovanni Fantini tal libri “I cognomi del Friuli”, 2011,  i  Metus, ”cognome di Moruzzo (1635) Domenico Metus, Giacomo Metus, Giovanni Metus.

La pronuncia originaria era, probabilmente, Metùs. Si potrebbe trattare della forma aferetica di nomi come (Jaco)mèt o (Jeroni)mèt (diminutivi rispettivamente di Giacomo e Geronimo), con l'aggiunta di un ulteriore suffisso diminutivo (-ùs).

1688, 26 marzo don Antonio Metus da Moruzzo nato 1667 -il padre Gio.Batta gli fa patrim.eccl.- aveva studiato dal capp. Del luogo don Gius.Mesaglio; 1691 ammesso al presbiterato (Filze)”.

Culì, in gracie de memorie trasmetude dai vons, des informazions dai vivents, ma soredut de ricercje davuelte tal Archivi Parochiâl di Morùs (un ringraziament particolâr al prof. Carlo Della Savia) o vin cirût di lâ indaûr par ricostruî les nestris lidrîs.  

Tabella a clessidra Giovanni Zuane Metus.pdf

Tabella dei discendenti Giovanni Zuane Metus.pdf

Inte foto si viôt le famee di Milio (el cuart partint di çampe) e di ”Cheche” Francesca (tal mieç, in seconde file) cui fiis: Marin, l'ultin a man drete, te tierce file; Tite, devant di lui; Neto e Quinto, el secont e tierç daûr vie; les brûts Ermeline, Pine e Milene e son te seconde file.

Le fotografie e je stade fate in ocasion de Cresime dai fruts di Marin e di Neto: Marina, Francesca, Sandro e Carletto, ducj in prime file, devant. Dongje di ognun e son i santui.

(i tescj e son scrits tal furlan di Morùs, naturalmentri!)

A cura della prof.ssa Carmen Metus Ninzatti

Paese e Borghi

Moruzzo - borghi: S. Ippolito, Calcina, Pegoraro Coranzano, Modotto, Monti, Muriacco,  Carbonaria, Tampognacco

Brazzacco (frazione) -  borghi:Colmalisio, S. Andrea, Nonesso

Santa Margherita  (frazione) - borghi: Telezae, Lavia

Alinicco (frazione)



Comunità  Collinare Fvg